Vrouwen tussen de 40 en de 60 jaar maken financieel de dienst uit

Marketing-mensen besteden nauwelijks aandacht aan vrouwen boven de 40 jaar, maar erg slim is dat niet.

Zo`n 93% van de vrouwen tussen de 40 en 60 maakt namelijk financieel de dienst uit……….

Dat blijkt uit onderzoek voor de Britse campagne `GenerationYNot!` van IPC Media, waar marketingonline.nl over schrijft.

In het Verenigd Koninkrijk vallen 8,5 miljoen vrouwen in deze leeftijdscategorie en zij geven jaarlijks 92 miljard pond uit.

Een van de redenen dat oudere vrouwen belangrijk zijn voor marketing is het feit dat zij al eens eerder een recessie meegemaakt hebben. Zij passen hun koopgedrag minder aan en hebben vertrouwen in een goede afloop.

Voorts bepaalt 62% van de 40-plus vrouwen hoe het huishoudbudget wordt besteed, tegen 45% bij de jongere vrouwen. Ook bij grotere aankopen is het vaak de vrouw die beslist. 96% beslist hierover alleen of samen met de partner.

Oudere vrouwen merken eerder of zij waar voor hun geld krijgen. Zij zoeken vaker naar de beste deals. 72% weet al wat ze gaat kopen voor ze de deur uitgaat.

Als ze een goede deal vinden delen zij die vaker dan jongere vrouwen met vrienden en familie. 66% zegt dergelijke informatie door te geven.

Lees ook:Mannen, onze menopauze is jullie schuld of is jullie penopauze onze schuld?
Lees ook:Oudere werknemers zijn consistenter dan de jonkies
Lees ook:Vrouwen nemen het stuur over van de mannen
Lees ook:Bedrijven met vrouwen in de top worden groener
Lees ook:Hiervan worden vrouwen blij volgens de reclamemensen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>