Vier manieren om je bedrijf te promoten

Een succesvol bedrijf begint met een goed idee en de juiste mindset. Daarna is het (uiteraard) zaak je doelgroep te bereiken en daar zijn tal van manieren voor. Wil jij een nieuwe doelgroep bereiken of je huidige doelgroep vergroten? Neem dan onderstaande tips om je bedrijf te promoten ter harte. Wedden dat het toepassen ervan je meer business op zal leveren?

1. Netwerken

Je netwerk is cruciaal wanneer je een bedrijf start en mond op mond reclame is de beste reclame die er is. Je vrienden, familieleden zijn wellicht je eerste klanten, maar daarna rol je verder uit en is het van belang goede contacten op te doen in de branche waarin je actief bent. Bezoek netwerkborrels of, beter nog, organiseer er zelf één.

2. Brochures

Wil je graag in je eigen buurt beginnen? Laat brochures drukken waarmee je precies laat zien wie je bent en waar je voor staat. Begin met een kleine oplage (tot 1.000 stuks), dan zijn de kosten te overzien en kun je eerst bekijken of deze tool voor je werkt. Heb je een unieke set van diensten, een pakkende boodschap en een duidelijke call to action? Dan komen er gegarandeerd reacties op je brochure.

3. Social Media

Sociale Media kanalen zijn stuk voor stuk een ultiem online visitekaartje. Heb je nog geen enorme following? Denk dan eens na of je je kanaal wellicht wil promoten tegen een klein budget. Met Facebook en Instagram kun je heel duidelijk een bepaalde target audience kiezen en bereik je gegarandeerd jouw gewenste doelgroep.

4. Direct contact

Ga op zoek naar potentiele klanten, waarvan je denkt dat ze jouw diensten graag zullen willen afnemen. Neem rechtstreeks contact met hen op en doe ze een speciaal kennismakingsaanbod. Een persoonlijke benadering is hierin van groot belang.

Geen reacties // Reageer