Weervrouw Helga van Leur gezicht van waterschapsverkiezingen Rijnmond

HelgaVanLeurEen grote campagne, met billboards, posters in tram- en bushaltes en spotjes op radio en televisie, moet ervoor zorgen dat de kiezer warm gaat lopen voor de waterschapsverkiezingen op 18 maart.

Boegbeeld van die actie is RTL-weervrouw Helga van Leur.

Dat meldt Omroep West.

De hoogheemraadschappen zijn weliswaar de oudste bestuurlijke instituties van Nederland, maar ze zijn niet erg bekend.

De grote campagne moet ervoor zorgen dat de kiezers op 18 maart aansaande, tegelijk met de provinciale verkiezingen, ook massaal het bestuur van het waterschap gaan kiezen, waar de lijsten helaas nog steeds erg mannelijk zijn.

Van Leur wordt het gezicht in de campagne voor 3 waterschappen die grofweg het gebied in en rond Rotterdam, Den Haag en Dordrecht beslaan. De weervrouw: “Water is een vriend en het is een vijand. We moeten strijden om ervoor te zorgen dat de straten niet onder water lopen en dijken hoog genoeg zijn.”

Zij hoopt ook dat het de komende weken wat meer inzichtelijk wordt wat de waterschappen doen. “Dan zie je dat deze verkiezingen dichterbij staan dan de landelijke verkiezingen. Hoe je stad wordt ingericht, hoe je buurt wordt ingericht: het heeft allemaal met water te maken.”

Lees ook:Waterschappen zoeken water-vrouwen
Lees ook:Vandaag Waterdag: vrouwen die 1/4 van de tijd kwijt zijn aan water halen
Lees ook:Marianne Faithfull: het gezicht van Saint Laurent Music Project
Lees ook:Malala (16) spreekt VN toe: ‘De Taliban zijn bang voor vrouwen met macht’
Lees ook:Filosofie Magazine laakt lage aantal vrouwen Socrates Wisselbeker

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>