Melkpoeder-producent DANONE ‘flest’ kraamvrouwen met campagne

BreastsCupcakesIIIn de jaren 70 leidde een campagne van Nestlé ertoe dat Afrikaanse kraamvrouwen het ‘beste wat zij in huis hadden’ niet gebruikten, omdat de reclames hen wijsmaakten dat flesvoeding beter zou zijn.

Het gevolg was dat de gekochte melkpoeder vaak met vuil water werd aangemaakt en de baby’s massaal overleden.

Nu probeert concurrent DANONE iets soortgelijks te doen met een campagne in Turkije……

Daarin wordt gewaarschuwd dat moeders mogelijk niet voldoende voeding in hun borstmelk hebben voor hun zuigeling. Danone suggereert dat aan te vullen met melkpoeder.

De Wereld Gezondheids Organisatie heeft inmiddels bevolen te stoppen met het ‘flessen’ van de consument.

Volgens Danone hebben zowel de WHO als Unicef hun goedkeuring gegeven aan de campagne, maar beide organisaties ontkennen dat tegenover Tde Britse krant he Independent.

De producent mag dan ook het logo van de WHO niet langer gebruiken op de verpakkingen.

Lees ook:Foto van borstvoedende politica gaat viraal
Lees ook:Borstmelk is voor babies en geen superfood voor volwassenen!
Lees ook:Bij borstvoeding moet je over het idee van seks heenstappen
Lees ook:Na de plofkippen wordt nu de strijd aangebonden met ‘foute kazen’
Lees ook:8 jaar oude Cordaid-campagne gaat viraal

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>