8 jaar oude Cordaid-campagne gaat viraal

cordaid_small8 jaar geleden lanceerde Cordaid Mensen in Nood, de campagne ‘Kleingeld, Groot Verschil’.

Na die tijd is de campagne niet meer gepromoot, maar de beelden zijn nog steeds online. En ze worden momenteel wereldwijd gevonden en gedeeld.

Omdat deze oude campagne nu onbedoeld weer ‘viral’ gaat, is het interessant te weten wat het verhaal erachter is……

Judith Maat van Cordaid Mensen in Nood legt het uit.

“De campagne uit 2007 was bedoeld om de aandacht van de consument te vestigen op het feit dat het geld dat we uitgeven als we ‘shoppen’, een groot verschil maakt voor mensen die in rampgebieden leven. Bij het bedenken van de beelden en de fotoshoot werkten we nauw samen met onze vertrouwde partners in het noorden van Kenia en met de lokale gemeenschap. Het zijn beelden van prachtige mensen die we goed kennen. Ze deden zich voor als fotomodellen, uit een andere wereld die we ook heel goed kennen. Met als resultaat een dilemma voor iedereen die naar de foto’s keek. De foto’s krijgen dan ook gemengde reacties online. Er zijn veel complimenten, maar ook wel negatieve reacties. Het gevoel dat je ervan krijgt is niet altijd prettig.”

cordaid-aftershave

Lees ook:Simone Filippini wordt CEO van hulporganisatie CORDAID
Lees ook:Barneys maakt complete campagne met transgenders
Lees ook:Naakte Justin Bieber op internet: stoer. Naakte Demi Lovato: hoer!
Lees ook:SuitSupply doet maar weer eens een seksistische campagne
Lees ook:DANIELLE is in een tijd van 5 minuten oud

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>