Auwch Award voor GAMMA’s kluspoezen

GammaKluspoezenDe ‘kluspoezen’ van Gamma zijn de winaars van de Auwch Award 2013.

Het is de jaarlijkse ‘prijs’ die de Vlaamse Vrouwenraad geeft aan wie uitpakt met vrouwonvriendelijke en stereotyperende uitspraken, boodschappen of maatregelen………

In november vorig jaar lanceerde Gamma een promotiefilmpje waarin zogenaamde ‘kluspoezen’ zich, gewapend met allerlei klusmateriaal, van hun meest sexy kant lieten zien.

Iedereen die op zaterdag 16 november naar een filiaal van Gamma ging, kon zich verheugen op een fotosessie met de dames.

De winkelketen kreeg heel wat commentaar op het filmpje, onder meer van het IGVM (Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen). Gamma haalde de ‘kluspoezen’ de dag nadien offline.

“De Gamma-campagne was niet alleen vrouwonvriendelijk, ze was ook manonvriendelijk: gaan mannen enkel naar een doe-het-zelfzaak wanneer er wulpse vrouwen zijn die zich in allerlei bochten wringen en dingen aanprijzen die niets met seks te maken hebben? Mannen moeten blijkbaar stoer zijn, vrouwen moeten sexy zijn. Seksistische reclame objectiveert zowel mannen als vrouwen”, aldus nog de Vrouwenraad.

Met de Auwch Award wil de Vrouwenraad “op een ludieke manier seksisme aan de kaak stellen. De winnaar krijgt bloemen; alleen is het in dit geval een cactus.”

Lees ook:Belgische GAMMA doet het met kluspoezen
Lees ook:Niet alle mannen zijn hersenloze piemels op poten
Lees ook:GAMMA: klusbabes ruimen het veld voor mishandelde vrouwen
Lees ook:Ladies Only-korting bij GAMMA is discriminatie van mannen
Lees ook:Anky van Grunsven enige vrouw in Top 100 best verdienende sporters

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>