Leger des Heils gebruikt #TheDress in campagne

proxy.jpgAfgelopen weekend sprak iedereen erover. In de echte wereld en in de digitale.

Het ging om een kiekje van een jurk en de vraag was of die nou blauw-zwart was dan wel goud-wit.

Zie #TheDress.

Ja, daar kan een hele westerse wereld zich druk over maken!

Het Zuid-Afrikaanse Leger des Heils gebruikt de kwestie nu in een campagne over geweld tegen vrouwen.

“Waarom is het zo moeilijk om zwart en blauw te zien”, is het onderschrift bij een foto van een blonde vrouw met de beroemde jurk aan. “1 op de 6 vrouwen wordt mishandeld.”

SalvationArmy

Lees ook:Zo makkelijk kijk je weg van huiselijk geweld
Lees ook:Mariska van Kolck kruipt in de huid van Majoor Bosshardt
Lees ook:Saoedi Arabische vrouwen mogen niet meer geslagen worden!
Lees ook:De missie van Janice Deul: meer kleur op de covers
Lees ook:Saoedische mannen geschokt door campagne gesluierde vrouw met blauw oog

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>