Feminisme tijdens Super Bowl

Het gelijkheidsprincipe voor jonge meiden, de echte girlpower, wordt vandaag de dag niet meer aan de vrouw gebracht door demonstrerende feministes, maar door de commerciële media.

Vanavond is het zo ver: de Super Bowl 2015.

Het sportevenement waar alle Amerikanen spontaan rode oortjes van krijgen.

En tijdens de grootste American footballwedstrijd van het jaar zijn de commercials zo goed gemaakt, dat je ook al niet wegloopt om te plassen.

‘Je rent als een meisje’. Of: ‘Je gooit als een meisje’. Als je dat hoort, is het doorgaans een belediging, expres of niet.

Onderstaande video brengt daar verandering in. Die is onderdeel van de campagne #LikeAGirl van Always. Het verschil in antwoorden tussen meisjes en vrouwen is mooi om te zien.

Lees ook:Je rent als een meisje: compliment of belediging?
Lees ook:10 x Girl Power commercials
Lees ook:In Keulen plassen de mannen gratis en de vrouwen betalen
Lees ook:Zangeres ADELE (‘Heb ik dat?’) onderscheiden door Prins Charles
Lees ook:Erger dan al het blauwe maandverband-bloed bij elkaar…..

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>