10 x Girl Power commercials

Het gelijkheidsprincipe voor jonge meiden, de echte girlpower, wordt vandaag de dag niet meer aan de vrouw gebracht door demonstrerende feministes, maar door de commerciële media.

LINDA magazine zette deze week 10 reclame-spotjes op een rijtje, waarbij girls and women rule the world…….

1. Je rent als een meisje. Of: je gooit als een meisje. Als je dat hoort, is het doorgaans een belediging, expres of niet. Deze video brengt daar verandering in. Die is onderdeel van de campagne #LikeAGirl van Always. Het verschil in antwoorden tussen meisjes en vrouwen is mooi om te zien.

2. Sorry, mag ik een stomme vraag stellen? Pantene vindt dat vrouwen zich niet steeds onnodig moeten verontschuldigen. Geen sorry: kom op voor jezelf, aldus het haarverzorgingsmerk met de reclame #ShineStrong.

3. Vrouw zijn brengt ook minder leuke dingen met zich mee, zoals onze maandelijkse ‘periode’. Het meisje in deze video vindt ongesteld zijn heel leuk, ze liegt er zelfs over. Maar daar trapt haar moeder niet in. In deze hilarische reclame denkt het meisje er helemaal bij te horen als ze haar vriendinnen en moeder vertelt dat ze ‘eindelijk’ voor het eerst menstrueert.

4. Blijf je ver uit de buurt van spiegels? Of ben je als de dood om mannen aan te spreken? Met de Beauty Patch van DOVE zijn al je onzekerheden in no time verdwenen: de RB-X pleister zorgt ervoor dat je je zelfverzekerder en mooier gaat voelen.

5. NIKE, waarvan we nu weten hoe we het moeten uitspreken: namelijk ‘naaikie’ en dus geen ‘naaik’, wil met hun campagne Voices de vrouwelijke sporters in het zonnetje zetten. Ze zijn sterk en stoer. Ze laten niet over zich heen lopen, waardoor zij ook kunnen winnen.

6. Adidas komt op voor de jonge generatie vrouwen: dit doen ze met hun campagne All In For #MyGirls. Door middel van deze reclame wil het merk meisjes ondersteunen en aansporen om nieuwe doelen te bereiken, zowel in de sport als in hun leven.

7. Vrouwen kunnen niet rappen? Vrouwen kunnen geen goede grappen maken? Dacht het wel: het Amerikaanse CoverGirl heeft een hele lading beroemdheden ingezet om het tegendeel te bewijzen. Dit doen ze met hun campagne #GirlsCan.

8. Een minder bekend merk in Nederland, van John Lewis, een keten van warenhuizen. De prachtige levensloop van klein meisje tot volwassen vrouw. Ondersteund door de klassieker She’s always a women to me van Billy Joel.

9. Iedereen wil horen dat je er goed uitziet en dat je er mag zijn, dat kan niet vaak genoeg gezegd worden. laat met de reclame A declaration of love de gedachten van een man horen die dol is op zijn vriendin.

10. Laten we afsluiten met dé internationale beroemdheid die opkomt voor vrouwen: Queen Bee. Met haar giga-hit Run the world maakt ze wel duidelijk dat vrouwen niet onderdoen voor mannen.

Lees ook:Feminisme tijdens Super Bowl
Lees ook:Femvertising: fijn voor vrouwen en adverteerders
Lees ook:5 x Girl Power commercials
Lees ook:Roze schoenen op station Utrecht Centraal
Lees ook:Helemaal halal: sekshuwelijk met Syrische tienermeiden tegen betaling

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>