Feministisch maandblad OPZIJ mag wat luxueuzer

Opzij_102014Irene de Bel ging dit jaar van wetenschapstijdschrift ‘New Scientist’ naar het feministisch maandblad.

“Ik weet wat het is om te werken in een mannenwereld. Het is niet altijd makkelijk om je staande te houden.”

Aldus de verse hoofdredacteur van OPZIJ bij Marketingfacts.

Met 2 kleine kinderen is het volgens De Bel in de ochtend een chaos. “Ik vergeet mijn telefoon heel vaak, niet zo handig voor een hoofdredacteur.”

OPZIJ moet een degelijk blad worden voor feministen. “Het gaat nu nog teveel over feminisme, vrouwen van nu weten dat ze gewoon mogen blijven werken als ze kinderen hebben.”

En het vechterige mag van het blad af, vindt De Bel. “Het is een subtielere strijd geworden. Feminisme heeft niet zo’n goed imago, maar die vrouw op de barricade heeft een hoop voor elkaar gekregen.”

Het OPZIJ van nu moet ook een nieuwe doelgroep aanboren. “Het mag wat luxueuzer.”

“Ik wil verschillende activiteiten ontwikkelen”, zegt Irene de Bel. “De lezersgroep is divers, iedereen heeft haar eigen voorkeuren.”

Lees ook:Er komt wat meer LINDA in de OPZIJ
Lees ook:OPZIJ heeft een nieuwe hoofdredacteur: Irene de Bel
Lees ook:Feministisch maandblad OPZIJ geeft in april OPHIJ erbij
Lees ook:‘Topvrouwen moeten niet op topmannen willen lijken’
Lees ook:Na OPHIJ ligt er dinsdag een speciale QUOTE voor vrouwen in de schappen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>