‘Deze kontencampagne maakt ons misselijk’

bubblebuttstubru_130621De Vlaamse Vrouwenraad heeft verontwaardigd gereageerd op een seksistische campagne voor de ‘Bubble Butt’-wedstrijd van Studio Brussel

Daarmee wil de TV-zender op zoek naar ‘de beste danser’.

“Deze kontencampagne maakt ons misselijk”, reageert de Vrouwenraad in De Morgen.

Wie op vrijdag 5 juli samen met de groep Major Lazer op het podium van Rock Werchter wil staan, wordt door Studio Brussel gevraagd in een filmpje te bewijzen over de ‘beste danskunsten’ te beschikken.

De expliciete clip van de band begeleidt de campagne. Maar die is de Vrouwenraad in het verkeerde keelgat geschoten.

“De campagne maakt ons misselijk. Meer woorden willen we er niet aan vuil maken”, reageert de Vrouwenraad in De Morgen.

“De campagne focust louter op één bepaald aspect van het vrouw-zijn. Heel spijtig”, vindt Eveline Cortier, voorzitter van het Vrouwen Overleg Komitee. Ook op Twitter waren snel reacties over de vrouwonvriendelijkheid van de campagne te lezen.

Netmanager Jan Van Biesen noemt het een ludieke campagne. “Misschien niet de hoogste vorm van kunst en ook niet echt maatschappelijk relevant, maar wel gewoon grappig”, stelt hij.

Eveline Cortier deelt die mening niet. “Door er een actie aan op te hangen, doe je afbreuk aan het irreële karakter van het filmpje”.

Lees ook:Belgische GAMMA doet het met kluspoezen
Lees ook:Vrouwen als barkrukken in VRT-promo
Lees ook:Auwch Award voor GAMMA’s kluspoezen
Lees ook:Anja Hazekamp voor de Partij voor de Dieren naar EU
Lees ook:Zweedse feministen hebben Soraya Post in het Euro Parlement

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>