Chinese vrouwen redden de BURBERRY-ruit

BurberryWie kent het niet: het Burburry-ruitje. Velen dragen de nepversie, weinigen de echte. Want voor een originele jas van Burberry tik je toch al gauw €2500,- weg.

Voor de vrouwen in de oprukkende en overweldigende economie van China blijkt dit geen probleem.

Sterker nog: doordat zij dit o zo Britse merk omarmd hebben, heeft het bedrijf het afnemend winkelbezoek kunnen compenseren………

Het bedrijf heeft in het afgelopen kwartaal een omzetstijging geboekt van 11% tot 503 miljoen pond (586 miljoen euro).

De cijfers waren beter dan analisten hadden voorspeld. Het aandeel noteerde in de ochtendhandel in Londen ruim 4% hoger. In september vorig jaar waarschuwde Burberry nog voor een afnemende vraag, vooral op de steeds belangrijkere Chinese markt. In januari sprak het bedrijf echter al van een opleving van de Chinese vraag.

Het luxemerk verwacht echter in het lopende halfjaar, dat 30 september eindigt, exclusief de cosmeticatak een omzetafname van 10%. “We verwachten dat het externe klimaat uitdagend blijft”, aldus topvrouw Angela Ahrendts.

‘s Werelds grootste maker van luxeproducten LVMH rapporteerde eerder deze week de zwakste groei bij de modetak in meer dan 3 jaar tijd, juist onder meer door afnemend winkelbezoek in China.

Lees ook:Angela Ahrendts gaat van Burberry naar Apple
Lees ook:Voor de 2e maal een Chinese vrouw de ruimte in
Lees ook:Minister Hennis neemt ‘kijkje in Chinese Defensie-keuken’
Lees ook:Taiwan heeft voor ‘t eerst een vrouwelijke president
Lees ook:Angela Ahrendts van Burberry is de bestbetaalde CEO van Groot Brittannië

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>