Georgette Schlick wordt directeur Ruimtereizen

Mars500_SpacesuitsVoormalig SBS-topvrouw Georgette Schlick keert niet terug in de media.

Zij zoekt het hogerop en heeft de functie van directeur aanvaard bij Space Expedition Corporation geworden………

Dit bedrijf, opgericht door zakenman Michiel Mol, wil commerciële ruimtevaart mogelijk maken. Vanaf 2014 moeten er dagelijks ritten de ruimte in gaan tot een hoogte van 100 kilometer.

Michiel Mol, SXC oprichter: ”Schlick neemt een indrukwekkende schat aan international management ervaring met zich mee van onder andere SBS broadcasting en Brunel.”

Georgette Schlick er erg blij met haar nieuwe baan na haar vertrek bij SBS en deed meteen een zeer opvallende uitspraak.

“Een bedrijf in commerciële ruimtevaart leiden was natuurlijk nooit in me opgekomen, maar toen ik met SXC in gesprek raakte was mijn beslissing snel genomen. Om samen met het SXC team en onze klanten geschiedenis te kunnen schrijven, maakt dit de beste baan in de wereld!”

Elke vlucht kost 100.000 dollar. Volgens een persbericht van SXC zijn er al ruim 200 kaarten verkocht.

Georgette Schlick moet vooral klanten in Azië en Amerika gaan werven. Michiel Mol: “We kijken er naar uit om samen te werken en af te tellen naar het moment dat we onze eerste raket-aangedreven testvlucht zullen maken aan het einde van het jaar.”

Lees ook:Georgette Schlick gaat TV-bedrijf Blue Circle leiden
Lees ook:SBS-topvrouw Georgette Schlick moet vertrekken
Lees ook:Vrouwen hebben een neus voor E-commerce
Lees ook:Inga Beale nu hoogste baas bij Lloyd’s of London
Lees ook:Zgn ‘beste vliegmaatschappij’ ontslaat zwangere stewardessen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>