Grolsch wil vrouwen aan het bier!

RosieLoveBeerHet overkwam me dit weekend nog. Ik had ineens ontzettende dorst terwijl we in de stad liepen en dus vloog ik een terrasje op met mijn vriend.

We bestellen een bier en een witte wijn en wat gebeurt?

Juist ja: hij krijgt het bier voor z’n neus en ik de wijn.

‘Het was andersom zeggen we in koor’, maar het is nou eenmaal voor de hand liggend.

Vrouwen gaan de wijn, mannen aan het bier.

Bierbrouwer SABMiller, het moederbedrijf van o.a. het merk Grolsch wil daar verandering in gaan brengen en ik hoop deze keer niet met gekleurde (roze, braak) varianten.

Het concern wil met bier de concurrentie aangaan met wijn en likeuren die vaak een chiquer uitstraling hebben.

Als voorbeeld voor de imagoverbetering noemt de brouwer het ordinaire kopje koffie dat de afgelopen jaren in veel horecagelegenheden is opgewaardeerd en getransformeerd tot latte macchiato, ristretto of frappino.

Het Zuid-Afrikaanse concern deed vorige maand een vergeefse poging om de Nederlandse concurrent Heineken te verleiden met een overnamevoorstel.

SABMiller zelf wordt nog altijd gezien als overnameprooi voor marktleider Anheuser-Busch Inbev.

Lees ook:Vinologe Jacqueline Niesten maakt einde aan Château Migraine
Lees ook:We can do it, heerlijk helder bier gebrouwen door vrouwen
Lees ook:Of vrouwen het verschil weten tussen een tampon en een theezakje?
Lees ook:Heeel dom: bierindustrie richt zich niet op vrouwen
Lees ook:Eerste Nederlandse biercampagne die zich richt op vrouwen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>