Sheryl Sandberg en fotoburo Getty komen met ‘nieuw vrouwbeeld’

GettyShrylSandbergMama maakt sap. Mama geeft een badje. Gaat mama aan het werk, dan combineert ze stiletto’s met een strakke deux-pièces en een forse aktetas.

Het zijn de clichés waar de media zich graag van bedienen als ze vrouwen of familietaferelen in beeld brengen.

Zakenvrouwen worden ook verdacht vaak afgebeeld met bokshandschoenen of op een ladder: letterlijk vechtend naar de top.

Dat gaat veranderen door Getty.

Het Amerikaanse fotoagentschap heeft zijn voorraad van 150 miljoen beelden laten filteren en aanvullen door ‘Lean In’, de organisatie van Sheryl Sandberg.

Door de samenwerking wil Sandberg niet alleen individuele carrières maar ook het maatschappelijk beeld van vrouwen, familie en werk veranderen.

“Je kunt niet worden wat je niet te zien krijgt”, zegt Sandberg in The New York Times.

Dus koos haar team voor 2500 afbeeldingen van werkende vrouwen van verschillende origines met iPads en tablets, voor vaders die het haar van hun dochter in een staartje binden, voor een moeder met grote tattoo die met de ene hand een baby op schoot houdt en met de andere een laptop bedient.

Lees ook:Hij is een baas, zij is een bitch
Lees ook:Het Sheryl Sandberg Effect
Lees ook:Laten we Facebooks Sheryl Sandberg niet haten omdat zij succesvol is
Lees ook:Sheryl Sandberg van Facebook: ‘Vrouwen moeten gas geven!’
Lees ook:New York Times hoofdredacteur Jill Abramson plots opgestapt

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>