H&M gebruikt voor badkleding-campagne een ‘dik’ model

JennyVeel vrouwen zullen nog met jaloezie kijken naar het welgevormde lijf van Jennie Runk, maar zij is wat men noemt een zogenaamd plus-size model en schittert in bikini’s en badpakken van H&M.

Extra leuk is dat de modegigant geen toelichting geeft, geen nadruk legt en de 24-jarige presenteert zoals ze ook hun size zero modellen aanbieden…….

Jennie Runk was een jong tienermeisje toen ze haar carrière als model startte. Vanaf het begin waren er twijfels over haar curves. Diëten om af te vallen zag ze niet zitten, dus at ze er 10 kilo bij om als plussize model haar brood te verdienen.

“Hopelijk denken vrouwen: als haar het lukt om succesvol te zijn, moet ik het ook kunnen. Plussize modellen zijn geen plussize vrouwen, we zijn alleen gezetter dan een gemiddeld model”, aldus Jennie.

Binnen een jaar na haar eetactie sleepte ze een opdracht voor notabene VOGUE binnen en werkte ze voor onder andere MARIE CLAIRE en COSMO. En nu is daar de campagne voor H&M.

Lees ook:Sinds wanneer is maat 30 toonaangevend en maat 40 ‘plussize’?
Lees ook:Controversieel: blank model siert als negerin de cover
Lees ook:Liya Kebede hoopt dat zwarte vrouwen in media geen voorbijgaande hype is
Lees ook:40-jarige Kate Moss is bestverdienende Britse model
Lees ook:Ontwerpers kiezen er nu voor om wel met zwarte modellen te werken

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>