Bladenmaker José Bernaerts lanceerde vorige week haar nieuwe magazine WAChT! in Amsterdam.
De oud-hoofdredacteur van maandblad Santé bedacht en ontwikkelde het nieuwe magazine nadat ze vorig jaar na 18 jaar afscheid nam bij Audax…….
WAChT! is een magazine over beauty en gezondheid, net als Santé, maar gericht op een hoger segment.
Het zal gratis worden verspreid op plaatsen waar mensen even niets te doen hebben; in wachtkamers en op leestafels bij huisartsen, TANDARTSEN, kappers en restaurants bijvoorbeeld.
“Het unique selling point van WAChT! is dat we print en smartphone-technologie combineren”, zegt Bernaerts. “Vuforia, Aurasma, QR-codes en Layar zitten in het DNA van WAChT!. Naar mijn weten wordt dat nog nergens anders op deze schaal gedaan.”
Bernaerts geeft WAChT! zelf uit. Ze richtte er de BV Waitingroom Media voor op. Ze heeft alleen een salesmanager in dienst, de rest van het team bestaat uit freelancers.
De glossy verschijnt in eerste instantie 6x per jaar. Bernaerts ziet ook al mogelijkheden voor de toekomst: “We zouden er specials naast kunnen gaan maken. Een kappersspecial bijvoorbeeld.”
Lees ook:José Bernaerts maakt magazine WAChT voor wachtruimtes
Lees ook:Glossy WENDY (van Dijk) gelanceerd
Lees ook:Nelleke van der Krogt neemt afscheid van publiek met persoonlijke touch
Lees ook:Linda de Mol is invloedrijkste vrouw in Nederlandse media
Lees ook:Verkrachtings-app moet Keniase meisjes helpen aangifte te doen