HOERA: OPZIJ gaat verder bij Veen Media!

RosieNederlandsHet maandblad OPZIJ heeft een nieuwe eigenaar.

Weekbladpers Groep (WPG) heeft het feministisch tijdschrift verkocht aan Veen Media.

En dat is goed nieuws, want velen denken dat we uitgeëmancipeerd zijn of dat feminisme een woord is, waarbij je vies moet kijken.

Redenen op zich voor het voortbestaan van dit enige Nederlandse feministische magazine…..

Veen Media maakte de deal vanmiddag bekend.

Directeur Leo Schaap noemt OPZIJ een aanwinst voor hun portfolio.

“Opzij is een sterk merk dat heeft laten zien dat het ook nu bestaansrecht heeft. Met een betaalde oplage van 55.526 exemplaren laat het een stijging zien ten opzichte van 2012 in een dalende markt. Events als de Top 100 Machtige Vrouwen, de Opzij Literatuurprijs en de Opzij-leerstoel geven het merk een prominente plaats in het medialandschap”, aldus Schaap.

Ook de redactie en het stichtingsbestuur zijn gelukkig met de overname.

“Veen Media is een inhoudelijk uitgeefhuis waar we ons als opinieblad thuis voelen”, zegt waarnemend hoofdredacteur Daphne van Paassen. “Er is nog een hoop werk te verzetten als het om de emancipatie van vrouwen gaat. Het is dus goed dat we door kunnen.”

Wij van powervrouwen zeggen dus: Gefeliciteerd!

Lees ook:Nieuwe belangstelling voor feministisch magazine OPZIJ
Lees ook:Maandblad OPZIJ verzamelt alledaags seksisme
Lees ook:Feministisch maandblad OPZIJ blijft bestaan!
Lees ook:De Groene Amsterdammer wil OPZIJ kopen
Lees ook:Margriet van der Linden vertrekt als hoofdredacteur OPZIJ

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>