Nieuwe belangstelling voor feministisch magazine OPZIJ

OPZIJoudVorige week werd duidelijk dat het de eventuele overname van OPZIJ door de Groene Amsterdammer niks zou worden.

Weekbladpers is inmiddels in gesprek met een nieuwe gegadigde: Uitgever Veen Media

Of het tot een overname komt of tot een andere vorm van samenwerking, is nog onduidelijk……..

“Gesproken wordt over meerdere varianten. Of dat tot resultaat leidt en welke variant het dan wordt, zal nog moeten blijken”, aldus directeur Leo Schaap van Veen Media maandag naar aanleiding van berichtgeving door NRC Handelsblad.

De gesprekken lopen al enige tijd en zijn gestart op initiatief van OZIJ en WPG. Volgens Schaap wordt er behalve met Veen ook met andere partijen gesproken.

Veen Media is o.a. uitgever van de tijdschriften ‘Filosofie’, ‘Historisch Nieuwsblad’, ‘Kunstbeeld’ en ‘Maarten!’.

WPG zette het feministisch maandblad in november in de etalage als onderdeel van een reorganisatie, die circa 123 van de 720 medewerkers hun baan kost.

OPZIJ werd in 1972 opgericht door Hedy d’Acona en Wim Hora Adema. Het blad kampt al jarenlang met een afkalvend abonneebestand.

Lees ook:HOERA: OPZIJ gaat verder bij Veen Media!
Lees ook:OPZIJ heeft een nieuwe hoofdredacteur: Irene de Bel
Lees ook:De Groene Amsterdammer wil OPZIJ kopen
Lees ook:Margriet van der Linden vertrekt als hoofdredacteur OPZIJ
Lees ook:Feministisch maandblad OPZIJ mag wat luxueuzer

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>