Veel slachtoffers van schoonheidswaanzin

An eye peeking through a holeDe gedachte dat mooi(er) zijn automatisch betekent dat je beter of waardevoller bent, is alom aanwezig in onze door gelikte reclames overspoelde maatschappij.

Onze schoonheidswaanzinigheid heeft nog het meeste weg van godsdienstwaanzin……

Met een krachtig tegenoffensief wil Stop The Beauty Madness de wereld wakker schudden.

Met 25 spraakmakende beelden laat het de waanzin zien van schoonheidsidealen.

Daarbij wordt de vraag gesteld waarom we toch zo hangen aan dat mooie, perfecte (gephotoshopte) plaatje.

“Als vrouwen zo bezorgd zijn over hun uiterlijk dat ze zich zelfs verstoppen voor de wereld, dan lopen we heel wat bijzondere persoonlijkheden en broodnodige gesprekken mis”, aldus bedenkster Robin Rice.

myworthjuly

notacopyjuly

whiteenoughjly

thereyetjuly

whatdoiwantjuly

whatswrongwiththisjuly

likethismommy

notamanjuly

oldinvincible

supersmartjuly

R5

R4

R3

R2

M1

M2

M4

M1M2M3 M4 M5 M6 M7

F1 F2 F3

Lees ook:Sjoera Dikkers is Twitter-diarree ook beu
Lees ook:Op reis met powervrouw Hillary Clinton
Lees ook:Vaginale verminking: Blijf van mijn lijfje!
Lees ook:Is deze LUSH-campagne porno of vrouwvriendelijk?
Lees ook:Topvrouw Mary Barra van GM krijgt vragen die ze een topman niet stellen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>