Enige jaren terug reageerden moslims, refo’s, vrouwengroepen en dikke dames woedend op hun advertenties, waarin tot Barbiepoppen geshopte ‘modelletjes’ Marlies Dekkers-kopiën aanprijsden.
Nu is het merk Sapph verkocht en willen ze een vrouwvriendelijker koers varen………
Binnenkort opent het merk een eerste eigen winkel in Leiden, meldt eigenaar Roland Kahn tegenover de Volkskrant.
Eind vorig jaar had Sapph nog een negatief eigen vermogen. De slechte cijfers zouden deels te wijten zijn aan het verlies van een auteursrechtszaak van Marlies Dekkers in 2011, die die laatste zeer terecht won.
Het merk werd door velen bekritiseerd vanwege de vaak provocerende of zelfs ´semipornografische´ reclameposters. Sapph zocht voorheen graag de grens op en maakte gebruik van de negatieve aandacht om zo de verkoop te stimuleren.
Het merk wil het nu over een andere boeg gooien door met wat vrouwvriendelijks voor de dag te komen. De nieuwe reclamecampagne laat modellen zien in een meer alledaagse omgeving.
“De uitstraling krijgt een vriendelijke toon”, zegt Sasja Leenders, die verantwoordelijk is voor de herlancering.
In 2012 opende Sapph al een tijdelijke winkel in Amstelveen. De pop-up-shop werd toen nog ingericht naar het oude imago, compleet met schaars geklede verkoopsters.
Lees ook:WWW = World Wise Woman van Paula Ka
Lees ook:Vrouwelijk investeringsfonds: ‘Bedrijf Marlies Dekkers is geen ziek kasplantje
Lees ook:Opnieuw powervrouwen in campagne M & S
Lees ook:Courtney Love: niet alleen het nieuwe gezicht van Yves Saint Laurent, maar ook van e-sigaretten
Lees ook:Marlies Dekkers: vagina’s in geuren en kleuren