Gucci-fans Beyoncé Knowles en Salma Hayek hebben samen met Gucci-designer Frida Giannini, de ‘Chime For Change’ campagne gelanceerd, tijdens de TEDxWomen lunch.
Hiermee willen ze vrouwen van over de hele wereld steunen en inspireren…..
Zo meldt VOGUE..
Het Italiaanse modehuis wil geld ophalen om initiatieven voor vrouwen en meisjesvan over de hele wereld te steunen. Daarnaast wil de campagne vrouwen inspireren door middel van de verhalen van bijzondere vrouwen
“Ik geloof in gelijke kansen voor vrouwen”, zegt Beyoncé. “Meisjes moeten leren dat ze sterk zijn en dat ze kunnen worden wat ze willen. Wij hebben nu de kans om daar aan bij te dragen. Ik voel me vereerd om samen te werken met sterke vrouwen die alle kansen grijpen en een voorbeeld zijn voor de volgende generatie vrouwen.”
De campagne wordt vandaag gelanceerd door Salma Hayek. Ze laat een korte film zien die door haar is ingesproken en door Beyoncé is voorzien van muziek. Het is de eerste in een serie korte films met inspirerende verhalen van vrouwen.
Ook actrices Julia Roberts, Meryl Streep en Jada Pinkett Smith, Gucci-eigenaar Francois-Henri Pinault en hoofdredacteur Arianna Huffington werken mee aan Chime For Change.
Gucci steunde vaker vrouwenemancipatie. Zo werkte het modehuis 7 jaar samen met Unicef aan het een project voor onderwijs voor meisjes. Daarnaast riep het merk 2 filmprijzen voor vrouwen in het leven.
Lees ook:GUCCI veilt toptassen voor meisjes-emancipate
Lees ook:Nieuw hoofdstuk in Gucci’s ‘Chime for Change’
Lees ook:Beyoncé eert moeder Tina Knowles als grootste inspirator
Lees ook:Gucci zoekt verhalen van powervrouwen
Lees ook:Hier is het geld van GUCCI’s Time for Change heengegaan