Tik CEO in op Google en je ziet dit

BarbieCEOIk moet bekennen dat wij van powervrouwen.blog ook weleens nevenstaande illustratie gebruikten als grapje.

Tik je bij Google Pictures het woord CEO in, scrollen maar, dan krijg je eerst heel veel mannelijk 3-delig grijs en als er dan eindelijk een vrouw verschijnt (nu ja vrouw?) is het deze.

Pfffff……

Onderzoekers van de University of Washington kwamen tot de conclusie dat de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in stand wordt gehouden door zoekresultaten bij Google afbeeldingen.

In Amerika worden 27% van de CEO-posities door vrouwen bekleed, terwijl een googlesessie in de VS met de term ‘CEO’ slechts 17% vrouwen weergeeft.

De foto CEO Barbie komt uit een artikel van het Amerikaans tijdschrift The Onion uit 2005, waarin conservatieven het bestaan ervan ireëel vinden, omdat het jonge meisjes de valse illusie geeft dat ook zij een hoge functie kunnen bekleden. Jawel.

“Vrouwen leiden geen bedrijven,” aldus de tsja…. male chauvinistic pigs. “En deze pop houdt de mythe in stand dat een vrouw hoog kan opklimmen, als ze maar hard genoeg werkt.”

Doet Barbie toch nog wat goeds, ook al was het niet zo bedoeld.

Lees ook:Computer-engineer Barbie beledigt echte ICT-vrouwen
Lees ook:Blote borsten FEMEN-vrouwen versus poppenlijfjes bij opening BARBIE-huis
Lees ook:Een plus-size Barbie is ook niet OK!
Lees ook:Google steunt Nederlands project voor meer vrouwen in ICT
Lees ook:Mannelijke wetenschappers wekken meer vertrouwen en dat is ook de schuld van GOOGLE

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>