Meiden zijn de verhalenmakers van de game-industrie

RosieGameHoewel vooral tienerjongens staan bekend als fervente gamers, zijn het vooral meiden die de verhaallijnen verzinnen.

Ook pikken zij een nieuwe visuele programmeertaal sneller op…….

Dat schrijven onderzoekers van de University of Sussex deze week in Computers & Education.

12- en 13-jarigen deden 8 weken over het ontwikkelen van een eigen 3D role-playing game door gebruik te maken van beschikbare software van de fantasy-game Neverwinter Nights 2 tezamen met een nieuwe programmeermethode, genaamd FLIP.

Opvallend was dat de meisjes complexere programma’s schreven en ook meer leerden van de opdrachten.

Onderzoekster Judith Good verklaart dit door het feit dat meisjes over het algemeen een al hogere graad van geletterdheid hebben op school.

Jongens lieten hun karakters bijna altijd iets doen met slechts 1 enkele trigger en dan ook nog met de makkelijkste, namelijk als een karakter iets zegt.

Lees ook:Zzp’ers in zakelijke dienstverlening zijn druk
Lees ook:Rotterdams flexplekken-bedrijf voor vrouwen wil uitbreiden
Lees ook:AVRO-directeur Willemijn Maas stopt na fusie met TROS
Lees ook:Judith Koelemeijer onderzoekt dood van haar jeugdvriendin 25 jaar terug
Lees ook:Vrouwelijke freelancers verdienen minder dan mannelijke evenknieën

1 Reacties // Reageer

One thought on “Meiden zijn de verhalenmakers van de game-industrie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>