Van chocolade worden vrouwen niet gelukkig II

Nestlé, Mars en Mondelez kopen 30% van de cacao die wereldwijd verbouwd wordt.

Maar de vrouwen die deze cacao oogsten, leven vaak in grote armoede. Zeg de bedrijven dat vrouwen een eerlijke deal moeten krijgen!

Het sociale beleid van deze bedrijven om dit aan te pakken is zwak en moet verbeteren zo stelt Oxfam Novib.

Daarom voeren zij morgen op Internationale Vrouwendag campagne bij de internationale hoofdkantoren van deze bedrijven. Zij moeten de grote ongelijkheid tussen vrouwen en mannen in hun toeleveringsketen aanpakken.

“De 3 bedrijven hebben grote projecten opgezet om de duurzaamheid van cacao te verbeteren en willen het aandeel eerlijke cacao in hun aankopen verhogen,” aldus Farah Karimi, algemeen directeur Oxfam Novib. “Dat is goed. Maar de aandacht voor de vrouwen in hun productieketen is minimaal. Mars, Mondeléz en Nestlé richten zich al jarenlang op vrouwen in hun advertenties om chocolade te verkopen. Het wordt tijd dat zij zich ook inzetten voor de vrouwen die hun cacao produceren.”

Eerder deze week besteedden wij al aandacht aan deze actie, door o.a. de fotoshoot die Carli Hermes met Sylvana Simons maakte om aandacht te genereren voor de vrouwen in de cacao-industrie.

Teken dus de petitie van Oxfam Nib!

Lees ook:Sylvana Simons: ‘Van chocolade worden vrouwen niet gelukkig!’
Lees ook:Wees vandaag solidair met de Egyptische vrouwen en doe een Thunderclap!
Lees ook:Schrijnend tekort aan vrouwelijke politie-agentes in Afghanistan
Lees ook:‘Offer rol van Afghaanse vrouwen niet op bij onderhandelingen!’
Lees ook:Laura Jansen op tournee met DJ Armin van Buuren én met Oxfam/Novib

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>