Iris Apfel is op haar 94ste bekender dan ooit

Reeds eerder schreven we hier over de golf van ‘Grey Power’ die de reclame en de marketing-industrie sinds enige tijd overspoelt.

Daar waar producenten tot voor kort zich zuiver en alleen richten op de leeftijdsgroep 25-45 jaar en daarvoor dito modellen en ‘gezichten’ zochten, hebben ze met veel vertraging ontdekt dat er een enorm grote markt daarboven zit.

Sindsdien duiken steeds meer vrouwen (en ook mannen) die de pensioengerechtigde leeftijd hebben op als rolemodels….

Een van de oudste is Iris Apfel. Haar motto was en is ‘Less is a bore’ als tegenhanger van het artistieke ‘Less is more’.

Deze vrouw is niet zomaar een excentriek gezicht dat vele Pinterest-pagina’s en  blogs als AdvancedStyle opfleurt, maar was tijdens haar werkende leven al 1 van de bekendste interieurdesigners van de USA en mocht zelfs voor 4 presidenten het Witte Huis herinrichten.

De 94-jarige is nu ook het nieuwe gezicht van een Australisch kledingmerk Blue Illusion. En na een documentaire over haar gekleurde persoonlijkheid is er in Parijs nu ook een expositie.



Lees ook:Iris Apfel (93) blijft een modegezicht
Lees ook:Kleurrijkste bejaarde op aarde: ‘More is more and less is bore’
Lees ook:IRIS: de kleurrijkste bejaarde op aarde
Lees ook:Vrouwen zijn van Pinterest
Lees ook:10x boven de 50: wat nou modisch, stylish zul je bedoelen!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>