Barneys maakt complete campagne met transgenders

Het luxe warenhuis Barneys heeft voor een bijzondere aanpak gekozen voor de lentecampagne.

17 transgender modellen brengen de niwue waar aan de man/vrouw…….

De titel van de campagne is ‘Brothers, Sisters, Sons & Daughters’ en volgens Barneys is het doel ervan het steunen van de transgender gemeenschap die in vergelijking met de holebigemeenschap nog veel minder aanvaard wordt.

In de Verenigde Staten zouden naar schatting 70.000 transgenders wonen, waarvan er 2x zoveel zonder werk zitten dan de gemiddelde populatie.

“Terwijl de holebi’s in dit land de afgelopen 5 jaar enorme stappen in de goede richting hebben kunnen doen, is het voor mij altijd frappant geweest dat dit voor de transgendergemeenschap jammer genoeg niet even goed is gelukt” aldus creatief directeur Dennis Freedman. “Het leek voor ons het juiste moment om dit te doen.

De campagne bestaat uit foto’s van 17 transgender modellen uit verschillende landen en etnische achtergronden met daarbij hun persoonlijke verhalen.

De zwart-wit foto’s door Bruce Weber, beelden de modellen samen af met een familielid dat hen steunt.

Lees ook:‘Echte vrouwen zijn er in de modellenwereld nauwelijks te vinden’
Lees ook:Valentino-vrouwen à la de Hollandse meesters
Lees ook:Ontwerpers kiezen er nu voor om wel met zwarte modellen te werken
Lees ook:Caro Emerald: ‘Mijn succes schrikt mannen af’
Lees ook:8 jaar oude Cordaid-campagne gaat viraal

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>