80 jarige auteur Joan Didion ‘nieuwe gezicht’ van modehuis Céline

Er lijkt een ware (r)evolutie aan de gang te zijn wat betreft vrouwen in de media.

De site en documentaire van Advanced Style is onwijs populair, steeds meer vrouwen verven niet meer en maken grijs haar hip en ook op de Nederlandse televisie scoren ‘grand old ladies’ als Hanneke Groenteman, Martine Bijl, Erica Terpstra, Ria Bremer en Gerdi Verbeet.

Ook de marketing heeft de oude modellen ontdekt.

Vorige week deden Dolce & Gabbana het. Dit maal is het modehuis Céline die verrast met een nieuw gezicht voor hun campagnes: journaliste Joan Didion…….

Zij is een Amerikaanse publiciste die het bekendst is vanwege haar romans en literaire journalistiek. Haar romans en essays stellen vooral de desintegratie van de moraal en de culturele chaos in de VS aan de kaak.

Op dit moment wordt de documentaire ‘We Tell Ourselves Stories In Order to Live’ over haar gemaakt.

Joan Didion Documentary – We Tell Ourselves Stories in Order to Live from Rava Films on Vimeo.

Joan Didion ziet er altijd simpel, elegant en onberispelijk uit. Iets waar modemerk Céline zichzelf in herkent.



















Lees ook:Auteur Mensje van Keulen ontvangt Constantijn Huygens Prijs
Lees ook:P.C. Hooft Prijs 2016 naar Astrid Roemer
Lees ook:Manon Uphoff wint OPZIJ Literatuurprijs met ‘De ochtend valt’
Lees ook:Viola Davis is eerste zwarte vrouw met Emmy voor hoofdrol
Lees ook:Dichteres Anneke Brassinga ontvangt P.C. Hooftprijs in 2015

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>