WK Voetbal drijft seksisme naar de top

Bijna elk spotje dat nu op televisie verschijnt, gaat over het WK in Brazilië.

Heel wat merken zetten een seksistisch beeld neer van vrouwen en voetbal, met heel wat klachten van vrouwelijke supporters tot gevolg.

In Veenendaal leidde dit reeds tot een relletje, maar ook de reclamemakers zijn blijven hangen in the fifties.

Ze geven een beeld van vrouwen die louter van shoppen houden om er zo sexy mogelijk uit te zien.

Het officiële nummer van het WK is een goed voorbeeld van de seksistische houding omtrent vrouwen en voetbal. Rapper Pitbull zingt naast de welgevormde Jennifer Lopez en een horde halfnaakte Braziliaanse vrouwen.

Overspel-webiste IllicitEncounters.com beweert dat door de WK-koorts 67% meer vrouwen actief op zoek zijn naar een buitenechtelijke wip.

“Vrouwen voelen zich verwaarloosd nu voetbal de prioriteit van hun partner is”, aldus woordvoerder Mike Taylor van de site.

Dat er heel wat andere redenen aan de basis van deze stijging liggen, daar heeft hij nog niet aan gedacht. Ook een verhoogd libido tijdens de warme zomermaanden of het nakende einde van de economische crisis kunnen dit fenomeen verklaren.

Lees ook:Taliban schiet meisje dood vanwege vermeende buitenechtelijke seks
Lees ook:Petitie voor seksuele en reproductieve rechten van vrouwen in Burkina Faso
Lees ook:‘Overspelige’ vrouw wordt niet gestenigd ([email protected]#$%*) na felle protesten
Lees ook:Oranje staat buitenspel volgens Olcay Gulsen
Lees ook:Jonge vrouwen en hun verkrachtingsfluitjes, peppersprays en boksbeugels

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>