SuitSupply doet maar weer eens een seksistische campagne

Het Nederlandse modelabel SuitSupply heeft in de Verenigde Staten veel kritiek gekregen op een nieuwe seksistische campagne.

Daarin zijn mannen te zien in pakken van het modelabel, omringd door een groot aantal topless vrouwen.

Bezoekers van de website van het label kunnen overigens kiezen tussen de ongecensureerde of de gecensureerde versie (zie illustratie). In deze laatste dragen de vrouwen bikinitops en overhemden.

Tijdens een chatsessie met medewerkers van de flagship-store van het label in New York, op een forum over mannenmode, kreeg de campagne veel kritiek.

Deelnemers aan de sessie noemden de beelden “oversekst” en beschuldigden het label ervan dat vrouwen als objecten worden afgebeeld.

Veel klanten vinden de foto’s aanstootgevend. Een aantal mensen zei door deze campagne niet langer kleding te kopen van het merk. Anderen stelden voor dat het label hun reclamebureau moet ontslaan.

SuitSupply heeft nog niet gereageerd op de beschuldigingen. In 2010 was hun campagne ook reeds reden tot felle protesten.

Lees ook:Miu Miu Prada komt met 2 vrouwenfilms op Festival van Venetië
Lees ook:Dolce & Gabbana doen het weer met ‘ouwe vrouwen’
Lees ook:American Apparel doet maar weer eens een LOLITA-shoot
Lees ook:Is deze LUSH-campagne porno of vrouwvriendelijk?
Lees ook:Mode-designer Nicole Farhi wil alleen nog beeldhouwen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>