H&M zet gesluierde moslima in voor commercial

De 23-jarige Mariah Idrissi is de eerste moslima die in een campagne van H&M.

De Pakistaans-Marokkaanse promoot hiermee het recycleerinitiatief van de kledingketen.

Idrissi meldt dat ze op haar 17e er zelf voor gekozen heeft met een hijab door het leven te gaan. “Vrouwen die een sluier dragen lijken onzichtbaar als het op mode aankomt. Het is dan ook prachtig dat zo’n groot merk vrouwen, zoals ik ben, erkent”, aldus Idrissi in FUSION.

‘s Werelds 2 na grootste kledingmerk, koos Idrissi via een talentscout. Aanvankelijk was ze terughoudend. Nadat ze de toestemming van haar ouders kreeg, besloot ze zich in te zetten voor de goede zaak.

De crew voor de commercial bestond voornamelijk uit vrouwen, mannen kregen een aanraakverbod. “Ze vroegen hoeveel ik van mijn hals wilde tonen, maar voor de rest waren ze heel respectvol”.

H&M roept iedereen op oude kleren in te leveren, ongeacht het merk. Die worden dan doorverkocht op de tweedehandsmarkten of gerecycleerd. In de video zijn o.a. ook Iggy Pop, een oudere travestiet, een volslank model en een bokser met een kunstbeen te zien.

Lees ook:Hoax: feministe aborteert haar foetus omdat het een jongetje is
Lees ook:Thatchers handtassen gaan als warme broodjes over de toonbank
Lees ook:Vrouwen hebben een neus voor E-commerce
Lees ook:Laveloze Anouk blijkt stunt van ‘Even Apeldoorn bellen’
Lees ook:Niet iedereen is blij kanker ‘Under The Red Dress’ te zien

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>