Seksisme in reclame is niet dood

WomenNotObjectsEen vrouw die orale seks heeft met een hamburger of een vrouw in een bed naast een man, met een post-it op haar hoofd zodat hij de morgen erna nog haar naam zal kunnen herinneren.

Het zijn 2 voorbeelden van reclamecampagnes waarbij vrouwen tot objecten worden herleid. Zelfs na ettelijke protesten blijven bedrijven, multinationals en modehuizen uitpakken met dergelijke seksistische reclame.

Zo meldt ons Het Nieuwsblad.

Als je een greep uit het aanbod naast elkaar zet in een filmpje, dan krijg je onderstaand.

Onder de hashtag #WomenNotObjects willen de initiatiefnemers meer bewustzijn creëren rond de problematiek. Vrouwen zijn namelijk jouw moeders, dochters, zussen, collega’s en CEO’s en verdienen het niet om zo geportretteerd te worden.

Lees ook:Kijk eens wat een vooruitgang in Zuid Amerika!
Lees ook:‘Meisjes poepen bloemetjes’
Lees ook:Hanna Verboom zoekt moeders die haar film willen recenseren
Lees ook:Internethit: filmpje laat mannen ervaren hoe het is om vrouw te zijn
Lees ook:Het onprettige gezicht van huiselijk geweld

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>