Beyoncé is college-stof op Harvard

Op de prestigieuze Amerikaanse universiteit Harvard leren studenten het business-vak aan de hand van succesvolle voorbeelden.

Volgende maand mogen de Harvard-studenten hun tanden zetten in de Business of Beyoncé; een casestudy waarbij o.a. Beyonce’s laatst uitgekomen ‘verrassingsalbum’ bestudeerd wordt……

Bestudeerd wordt alles wat er nodig was om de ambitieuze en prijzige campagne te kunnen voeren in de huidige marktomstandigheden, de structurele en technische belemmeringen waar de wereldster en haar team mee te maken kregen en de vaak lastige keuzes gaandeweg het proces.

Professor Anita Elberse is de auteur van de studie en noemt het onaangekondigde album van eind 2013 een groot marketing zowel als artistiek succes.

In haar Strategic Marketing in Creative Industries-klas wordt bestudeerd of het alle moeite waard was.

Lees ook:Vrouwen gaan de game-industrie bevolken
Lees ook:De 5 managementlessen voor vrouwen uit de TV-serie BORGEN
Lees ook:Nederland is goed met wiskundemeisjes
Lees ook:Shula Rijxman wordt voorzitter RVT Amsterdam Marketing
Lees ook:Comissaris-generaal Catherine De Bolle overheidsmanager van het jaar

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>