Paars slipje in Zweedse vaderdagadvertentie wakkert seksisme-discussie aan

‘Please, please him’, is de tekst onder een sexy damesslipje.

En die HIM is dan papa, want aanstaande zondag is het namelijk vaderdag in Zweden en dat is een dag waarop kinderen hun vader een cadeau geven……

“Sorry, maar is Vaderdag niet de dag waarop kinderen hun vader een cadeau geven?”, aldus moderedacteur Agnes Braunerhielm op Instagram.

Daniel Eskils zette een foto op de social media waardoor de discussie verder oplaaide. Tegen de Zweedse Metro zei hij dat hij niet wist hoe hij de reclame moest interpreteren.

“Eerst dacht ik dat het de bedoeling was dat kinderen de slipjes zouden dragen om hun vader een plezier te doen. Maar later bedacht ik me dat het ook een reclame kon zijn voor pikante slipjes voor mannen.”

De Zweedse reclamewaakhond Reklamombudsmannen heeft meerdere klachten binnengekregen en dat betekent dat er een onderzoek komt of de poster sekesdiscriminerend is.

Het bewuste winkelcentrum Sturegallerian in Stockholm heeft intussen laten weten dat de gewraakte posters verwijderd zijn.

Lees ook:Seksistische LIDL: ‘Kook dus lekker en gezond voor uw man’
Lees ook:538-poster met likkende vrouwen door reclamewaakhond afgekeurd
Lees ook:Linda de Mol steekt deel eigen vermogen in goede doel
Lees ook:Gelijkheid tussen mannen en vrouwen betekent in Zweden ook zittend plassen voor de heren
Lees ook:Vrouwen als barkrukken in VRT-promo

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>